Jak być skutecznym?

Jeśli ktoś narzeka w dzisiejszych czasach na cokolwiek w swoim życiu zawodowym, to ma oczywiście do tego prawo. Tych, którzy chcą narzekać nie zamierzam od tego odwodzić. A dla tych , którzy pragną zmian w swoim działaniu na skuteczniejsze mam kilka podpowiedzi.

Mistrz

Skuteczność polega na robieniu właściwych rzeczy w danej sytuacji i w danych okolicznościach. Wzorce właściwego robienia danej rzeczy setki lat temu były tajemnicą mistrzów, czyli fachowców, którzy mieli fach w ręku. Wiedzieli dokładnie co robić, a czego nie robić. Przy odrobinie zaufania, odwagi i sprawnej komunikacji w dzisiejszych czasach FB-ka , YT-ba, i innych narzędzi komunikacji społecznej, można łatwo znaleźć, podglądnąć i pozyskać wzorzec właściwego działania – mistrza, apotem czerpać od niego wzorce działania ( nie mylić z naśladowaniem) i adoptować je świadomie w swoim życiu. Sporo ludzi męczy się w pracy, bo ich szef nie jest mistrzem. Czasem jest wręcz jego zaprzeczeniem. To skutkuje tym, że nie mają się od kogo uczyć. Nie zwalnia to jednak z tego, żeby się doskonalić - jeśli takie są okoliczności na własną rękę, lub poprzez kursy, szkolenia.

Nastawienie

Poza wiedzą jak coś robić właściwie kluczowe do osiągania sukcesu jest nastawienie. A ono jest pochodną naszych wartości jakie przejęliśmy w okresie bycia dzieckiem, skutków socjalizacji i rozwoju w różnych środowiskach. W wyniku tego nabieramy do życia indywidualnego nastawienia, a w wyniku tego odpowiednio działamy. Jak ogarniemy przyczynę skąd nasze nastawienia, to możemy zmieniać motywy, a w konsekwencji zachowania. To kawał pracy. Można to robić szukając sobie mentora, coacha, albo samemu szukać rozwiązań.

Nawyki

Jeśli to co robimy nam sprzyja to ok, ale jeśli konsekwencje naszego myślenia, a potem działania są niewłaściwe, to znak, że warto zweryfikować to dlaczego tak robimy, a potem to mienić i zacząć postępować inaczej. Tu pomocne są odpowiednie wzorce, ale też poznanie siebie. Najczęściej kopiowanie innych nie przyniesie rezultatu, bo zmianę zachowań musi poprzedzać przekonanie, że w zmianach widzę sens. Przed wybudowaniem nowych nawyków powstrzymywać może naturalna zdolność umysłu do tego, żeby nam było przyjemnie i bezwysiłkowo. To samoregulacja. Gdy mamy rano wykonać w pracy coś ważnego samoregulacja szepcze: „napij się kawy, odpocznij sobie”, albo „nie ma co się spieszyć”. Te podszepty pomagają nam w czerpaniu doraźnych przyjemności, jednak dla realizowania celów i zadań nie przyniosą nam pożytku. Do tego potrzebna jest samodyscyplina. W drodze do lepszych nawyków potrzebna jest nam motywacja i konsekwentne działanie.

Fuzja kompetencji

Obecnie rozwijanie dodatkowych kompetencji i ciągłe uczenie się może przynieść nam olbrzymie zmiany w skuteczności działania. Największe korzyści da nam łączenie dotychczasowych kompetencji z nowymi umiejętnościami miękkimi. Jakie to ma korzyści?

Podnoszenie umiejętności komunikacyjnych poprawia panowanie nad emocjami, precyzję przekazu i budowanie dobrych relacji, a to drugie sprzyja zjednywaniu sobie ludzi.

Umiejętności sprzedażowe poprawiają poczucie własnej wartości i gwarantują, że skuteczniej przekonujemy do swoich rozwiązań. Umiemy też lepiej docenić siebie i innych.

Lepsze zarządzanie sobą w czasie poprawia naszą wydajność, organizację pracy, ocenę priorytetów. W rezultacie możemy spokojniej robić to co konieczne.

Sztuka rozwiązywania konfliktów poprawi nasze zdolności zmiany wartości i zachowań u innych ludzi.

Umiejętne motywowanie pomoże nam (indywidualnie i/lub zespołowo) osiągać cele i aktywować się do odpowiedniego działania, nie ulegać odciągaczom uwagi i kończyć zaplanowane czynności.

Tyle przemyśleń. Pomogło? Zainspirowało? Daj proszę znać i podziel się tym z innymi klikając w przycisk z emocjami i/lub udostępniając ten post na swojej tablicy.

+48 609 502 350

info@alchemiahotelarstwa.pl

ul. Krasickiego 5, 58-500 Jelenia Góra

NIP 676-123-51-68
REGON 357023036

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera. Otrzymuj informacje o ofertach i promocjach.

Trwa wysyłanie wiadomości

Formularz nie został wysłany

Dziękujemy!

Wymagana zgoda
© 2020
szkolenia, audyty, doradztwo, dla gastronomii, recepcji, służby pięter, SPA i Wellness