Gdy popełniasz błąd, to potem szybko szukasz winnego popełnionego błędu u pracowników/pracownika.
………..
Po pierwsze wina to uczucie, a nie fakt.
Po drugie błąd wynika z konkretnej przyczyny – warto ją poznać zamiast skupiać się tylko na skutkach błędu.
Po trzecie jeśli szukasz winnych, to znaczy, że nie wziąłeś/wzięłaś 100 % odpowiedzialności za bycie kierownikiem.
Błąd (zwłaszcza u młodych pracowników) jest naturalnym etapem procesu uczenia się. Debiutujący pracownicy będą je popełniać – podobnie jak małe dzieci, które nabijają sobie guzy podczas nauki chodzenia.
Gdy obserwujesz błąd u pracownika zastanów się co możesz zrobić, żeby lepiej uczyć pracownika poprawności w wykonywaniu danej pracy.
Powtarzające się błędy u pracowników biorą się z kiepskiego (szybkiego, niedokładnego, pobieżnego) prezentowania tego jak coś zrobić poprawnie i mało skutecznego procesu wdrożenia do pracy.
Najlepiej w procesie nauczania młodych pracowników, sprawdza się metoda 3 x P – Powiedz, Pokaż, Przećwicz, oraz opracowany na każde stanowisko system kompetencji i procedury.