„Każde pokolenie chce zmienić świat…” aż chce się powtórzyć za znanym niektórym Czytelnikom , zespołem Kombi, gdy schodzimy na temat dwudziestolatków w pracy.
Jakie mają oczekiwania, co jest dla nich ważne u pracodawcy, jak oceniają kompetencje przyszłości?
Kompetencji przyszłości
W raporcie „Młodzi Polacy na rynku pracy 2021” robiony przez PWC możemy przeczytać, że według młodych Polaków kompetencje przyszłości to:
· otwartość i szybka adaptacja do zmian,
· łączenie różnych umiejętności,
· szybkie uczenie się oraz
· umiejętności z obszaru IT.
Są to kompetencje, których znaczenie bardzo wzrosło w naznaczonym niepewnością i przyspieszoną cyfryzacją okresie pandemii.
Zdaniem 20-latków w czym są dobrzy
Jakie kompetencje, które młodzi Polacy uważają za swoje mocne strony:
23,3% ocenia, że szybkie uczenie się nowych rzeczy jest ich mocną stroną,
17,5% uważa, że potrafi łączyć różne umiejętności,
12,4% podaje, że otwartość na zmiany i szybka adaptacja do nowych warunków to ich zalety.
Co to jest zdaniem 20-latków dobrypracodawca?
„ Młodzi Polacy przed podjęciem zatrudnienia dokładnie sprawdzają przyszłego pracodawcę. Nie robią na nich wrażenia firmy, które stosują chatboty czy współpracują z blogerami. Liczy się za to dobra opinia znajomych o pracodawcy. (..) Ważne jest też dla młodych transparentne komunikowanie wynagrodzenia oraz bogata oferta benefitów. Dobry pracodawca stara się aktywnie docierać do młodych talentów – prowadzi szkolenia, warsztaty i spotkania online, wspiera organizacje studenckie i jest dostępny dla nich podczas targów pracy.”
Na koniec smaczek.
Aż 59,8 % badanych respondentów uważa, że dobry pracodawca, to taki, który „przywiązuje wagę do dobrego wdrożenie nowego pracownika (onboarding). W dobie pandemii wdrożenie jest trudniejsze, dlatego nabiera szczególnego znaczenia.”
Tyle raport PWC.